Home
ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΣΑΣ?

Δευτέρα, 3 Δεκεμβρίου 2012

Πες μου τη γνώμη σου…


Πολύ συχνά δικτυωτές επικοινωνούν μαζί μου και ρωτούν τη γνώμη μου και τη μία ή την άλλη εταιρία. Κάποιοι απ' αυτούς το κάνουν για να μου προτείνουν έμμεσα την ευκαιρία τους και άλλοι γιατί πραγματικά θέλουν μία γνώμη.

Η απάντηση που τους δίνω συνήθως είναι: "Δε θα ήθελα να σου πω τη γνώμη μου, γιατί δεν έχει σημασία η γνώμη μου για τη συγκεκριμένη εταιρία. Το σημαντικό είναι να δεις ποια στοιχεία θα πρέπει να έχει μία εταιρία για να πεις ότι αξίζει να ασχοληθώ ΚΑΙ αν νιώθεις ότι σου ταιριάζει."

Αν σου πω τη γνώμη μου για την εταιρία σου, θα είναι η δική μου η γνώμη και όχι η δική σου και σίγουρα δε θέλω να σε επηρεάσω (ούτε θετικά, ούτε αρνητικά). Όταν μελετάμε μία εταιρία δικτυακού μάρκετινγκ, σύμφωνα με τον Tim Sales χρειάζεται να κοιτάξουμε ορισμένα πολύ συγκεκριμένα πράγματα για να αποφασίσουμε:

1ον Να βρίσκεται σε μία τεράστια και αναπτυσσόμενη αγορά. 
Κάποτε υπήρχαν εταιρίες MLM με τηλεπικοινωνίας. Ήταν μία τεράστια και αναπτυσσόμενη αγορά, μέχρι που ο ΟΤΕ και οι άλλοι πάροχοι παρείχαν τις ίδιες υπηρεσίες στις ίδιες τιμές. Πλέον δεν αποτελεί ευκαιρία η ενασχόληση με μία τέτοια εταιρία.

Η αγορά δίσκων βινυλίου πήγε από τα 7 δις δολλάρια στο μηδέν μέσα σε 7 χρόνια όταν βγήκαν τα CDs και τα mp3. Όσο καλοί κι αν είστε στην παραγωγή και διανομή δίσκων βινυλίου, δεν πρόκειται να επεκταθείτε αρκετά.

2oν Να έχετε ένα μοναδικό και καταναλωτικό προϊόν
Αν έχετε ένα μη-μοναδικό προϊόν, τότε έχετε να ανταγωνιστείτε άλλους που πουλάνε ένα παρόμοιο προϊόν σε ίδια ή χαμηλότερη τιμή και που βρίσκονται πιο κοντά στον υποψήφιο πελάτη σας.

Αν έχετε ένα μοναδικό προϊόν, τότε ο πελάτης θα πρέπει να έρθει σε εσάς για να το βρει. Μοναδική μπορεί να είναι και η εξυπηρέτηση που του παρέχετε.

Αν είναι καταναλωτικό σημαίνει ότι θα έχετε επαναλαμβανόμενες πωλήσεις. Είναι δηλαδή ένα προϊόν που κάθε λίγες ημέρες ή εβδομάδες τελειώνει και ο πελάτης θα πρέπει να το ξαναπαραγγείλει.

Αν το προϊόν είναι μη-καταναλωτικό, τότε ουσιαστικά είστε χωρίς δουλειά μέχρι την επόμενη πώληση. (σκεφτείτε να πουλάτε τηλεοράσεις ή κατσαρόλες)

3ον Να βρίσκεται μέσα στις τάσεις της αγοράς και να έχει καλό timing

Οι μεγάλες τάσεις αυτή την εποχή είναι η τεχνολογία, η αγορά των Baby Boomers και η ευκαιρίες που δημιουργούνται λόγω της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης (όλο και περισσότεροι άνθρωποι στρέφονται στην επιχειρηματικότητα)

4ον Να υπάρχει μόχλευση
Αυτό το έχουν όλες οι εταιρίες MLM και σημαίνει να μπορούμε να "προσλαμβάνουμε" άλλους ώστε να πετυχαίνουμε περισσότερα πράγματα. Η δημιουργία πλούτου είναι αδύνατη αν ανταλλάσσουμε γνώσεις (ή χρόνο) για να λάβουμε χρήματα.

Σύμφωνα με τον Tim Sales, οι παραπάνω 4 παράγοντες είναι που χρειάζεται να έχει μία ευκαιρία για να είναι αξιόλογη.

Επίσης όμως, κάπου είχα διαβάσει ότι καλό είναι να έχει τουλάχιστον 5 χρόνια λειτουργίας (συνήθως στα 5 πρώτα χρόνια κλείνουν το 80% των εταιριών) και να έχει ετήσιο τζίρο πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια.

Για εμένα, πέρα από όλα τα παραπάνω, χρειάζεται να έχει ένα προϊόν το οποίο θα χρησιμοποιούσα ακόμα κι αν δεν το πουλούσα, να είναι κάτι που με ενθουσιάζει να το χρησιμοποιώ αλλά ΚΑΙ να το προτείνω σε άλλους και να αισθάνομαι άνετα να συνεργάζομαι με τη συγκεκριμένη εταιρία.

Δε δίνω τόσο μεγάλη σημασία στο πλάνο αμοιβών, στην εκπαίδευση ή στη γραμμή αναδοχής. Δε θέλω να με παρεξηγήσετε - είναι σημαντικά αυτά, αλλά δεν είναι τα πιο σημαντικά πράγματα που θα επηρεάσουν την απόφασή μου να συνεργαστώ με μία εταιρία.

Οπότε, σκεφτείτε και αποφασίστε τι είναι σημαντικό για εσάς σε μία εταιρία και μετά βρείτε την και συνεργαστείτε μαζί της.

Εσείς, τι θεωρείτε πιο σημαντικό όταν επιλέγετε μία εταιρία; (γράψτε στα σχόλια τις προτάσεις σας)

Θοδωρής Αραμπατζής

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πνευματικά Δικαιώματα/Αναπαραγωγή Υλικού

blogger templates | Make Money Online