Home
ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΣΑΣ?

Δευτέρα, 1 Αυγούστου 2011

Εύκολο εναντίον εφικτού εναντίον αδύνατου


Διάβαζα πρόσφατα την παρακάτω ανάρτηση από το blog του πολύ γνωστού και πετυχημένου marketer και συγγραφέα, Seth Godin και σκεφτόμουν πώς το ίδιο ισχύει και για το δικτυακό μάρκετινγκ.


Συχνά μελετάμε μία ευκαιρία με βάση το πόσο εύκολη είναι. Το πρόβλημα με αυτή την ανάλυση είναι ότι αν κάτι είναι εύκολο, συνήθως δεν αξίζει να το κάνεις. Είναι εύκολο να ξεκινήσεις ένα blog, αλλά φυσικά, το να ξεκινήσεις ένα blog δεν προσφέρει κάποια σημαντική αξία. Το να κάνεις 400 αναρτήσεις στη σειρά, ωστόσο, δεν είναι εύκολο. Είναι εφικτό, σίγουρα είναι εφικτό και ίσως να αξίζει κιόλας.


Οι πετυχημένοι οργανισμοί ψάχνουν το εφικτό. Όταν η Amazon ξεκίνησε να ανταγωνίζεται τα βιβλιοπωλεία, οι αναλυτές την κορόιδευαν λέγοντας ότι κάνει κάτι απίστευτα δύσκολο. Αλλά είναι σίγουρα εφικτό. Χρειάστηκε επιμονή και ταλέντο και ίσως και λίγη τύχη, αλλά ήταν εφικτό.


Μερικές φορές αναζητούμε πράγματα που είναι πρακτικά αδύνατα. Το να χτίσετε μία μηχανή αναζήτησης ακριβώς σαν το Google αλλά καλύτερο, είναι αδύνατο (αν ο στόχος σας είναι να κυριαρχήσετε στην αγορά μ' αυτή τη μηχανή). Είναι διασκεδαστικό να επιχειρείτε αδύνατα πρότζεκτς γιατί δε χρειάζεται να ανησυχείτε τι θα συμβεί αν θα πετύχετε … έχετε ένα δίχτυ ασφαλείας, επειδή ονειρεύεστε το αδύνατο όνειρο.


Το εφικτό, ωστόσο, είναι κάτι που μπορείτε να πιάσετε. Το εύκολο, αγνοήστε το τελείως.


-------

Ας δούμε τώρα πώς αυτό εφαρμόζεται στο δικτυακό μάρκετινγκ. Όταν προωθείτε μία ευκαιρία σαν "εύκολη" το μήνυμα που δίνετε είναι ότι κάτι που είναι εύκολο συνήθως "δεν αξίζει να το κάνεις".


Όταν διαφημίζετε ότι κάποιος μπορεί να ξεκινήσει και σε 6 μήνες θα κερδίζει 3000€ ή 5000€ ή 10.000€ το μήνα είναι κάτι "αδύνατο" (ξέρω ότι έχει συμβεί σε όλες τις εταιρίες αλλά έχει συμβεί στο 0,01% - ίσως και λιγότερο - των συνεργατών)


Οπότε αντ' αυτού μπορείτε να μιλήσετε για κάτι που είναι εφικτό. πχ μπορείτε πάλι να μιλήσετε ότι κάποιος μπορεί να κερδίσει πολλά χρήματα, αλλά ίσως όχι σε 6 μήνες ή 1 χρόνο, αλλά σε 3-5 χρόνια, ή ακόμα και σε 10 χρόνια.


Δείτε αυτές τις 2 προτάσεις και πείτε μου ποια σας τραβάει περισσότερο:


"Αν μπορούσα να σου δείξω πώς να κερδίσεις 5.000€ το μήνα σε 6 μήνες από τώρα, θα ήσουν ανοιχτός να μάθεις περισσότερα;"


ή


"Αν μπορούσα να σου δείξω πώς να κερδίσεις 5.000€ το μήνα σε 3 χρόνια από τώρα, θα ήσουν ανοιχτός να μάθεις περισσότερα;"


Αν σας τραβάει περισσότερο η πρώτη πρόταση και θεωρείτε ότι μπορείτε να προσελκύσετε περισσότερους ανθρώπους με αυτή, τότε σκεφτείτε ποιες θα είναι οι συνέπειες, αν μετά από 6 μήνες δεν κερδίζουν 5000€ το μήνα. Πιθανών θα έχετε πολλούς που θα τα παρατάνε.


Αν όμως χρησιμοποιείτε τη δεύτερη πρόταση, όταν μετά από 6 μήνες κερδίζουν μόνο 250€ ή 300€ το μήνα τότε θα μπορείτε να τους πείτε "Τα πας περίφημα! Συνέχισε! Είσαι στο δρόμο για τα 5.000€ το μήνα!"


Το μάρκετινγκ και η διαφήμιση στο δικτυακό μάρκετινγκ (και όχι μόνο) θα πρέπει να βασίζεται στην αλήθεια αν θέλουμε να μας δίνει μακροχρόνια αποτελέσματα και όχι καιροσκοπικά αποτελέσματα.


Πείτε την αλήθεια, μην υπόσχεστε πράγματα και δε θα έχετε προβλήματα.


No promises - No problems όπως λέει και η μέντοράς μου Kim Klaver.


Θοδωρής Αραμπατζής

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πνευματικά Δικαιώματα/Αναπαραγωγή Υλικού

blogger templates | Make Money Online