Home
ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΣΑΣ?

Δευτέρα, 18 Ιουλίου 2011

Εργαλεία και Τεχνικές Διαχείρισης Χρόνου


του Brian Tracy

Υπάρχουν πέντε εργαλεία και τεχνικές διαχείρισης χρόνου που θα μπορούσατε να εφαρμόσετε για να έχετε μέγιστη παραγωγικότητα και καλή προσωπική οργάνωση. Κάθε ένα απ' αυτά απαιτεί λίγο χρόνο για να το μάθετε καλά, αλλά σας ανταμείβει με μεγαλύτερη αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα για το υπόλοιπο της ζωής σας.

1. Χρησιμοποιήστε ένα ημερολόγιο. Το πρώτο εργαλείο διαχείρισης χρόνου που χρειάζεστε είναι ένα σύστημα προγραμματισμού που περιέχει όλα όσα χρειάζεστε για να σχεδιάσετε και να οργανώσετε τη ζωή σας. Τα καλύτερα ημερολόγια, είτε είναι σε μορφή τετραδίου σπιράλ είτε σε ηλεκτρονική έκδοση, σας επιτρέπουν να προγραμματίζετε για τη χρονιά, το μήνα, την εβδομάδα και την κάθε μέρα. Ένα καλό ημερολόγιο θα περιέχει μία κύρια λίστα όπου μπορείτε να καταγράψετε κάθε εργασία, στόχο ή απαιτούμενη ενέργεια που προκύπτει. Αυτή η κύρια λίστα γίνεται τότε το κέντρο του συστήματός σας για τον προγραμματισμό του χρόνου σας. Από αυτή την κύρια λίστα, τοποθετείτε τις ξεχωριστές εργασίες στους αντίστοιχους μήνες, εβδομάδες και ημέρες.

2. Πάντα να δουλεύετε από μία λίστα. Κάθε αποτελεσματικό στέλεχος δουλεύει από μία καθημερινή λίστα. Είναι το πιο ισχυρό εργαλείο που έχει ανακαλυφθεί για τη μέγιστη παραγωγικότητα. Όταν δημιουργείτε την ημερήσια λίστα σας, αρχίζετε γράφοντας κάθε μία από τις εργασίες που σκοπεύετε να ολοκληρώσετε στη διάρκεια της ημέρας. Ο κανόνας είναι ότι θα αυξήσετε την αποδοτικότητά σας κατά 25 τοις εκατό την πρώτη κιόλας ημέρα που θα χρησιμοποιήσετε αυτή τη λίστα. Αυτό σημαίνει ότι θα έχετε 2 επιπλέον ώρες παραγωγικού χρόνου σε μία οχτάωρη εργάσιμη ημέρα απλά κάνοντας μία λίστα πριν ξεκινήσετε τη δουλειά σας, με όλα όσα έχετε να κάνετε εκείνη την ημέρα. Μπορείτε να βάλετε σε τάξη το χάος πιο γρήγορα με μία λίστα, παρά με οποιοδήποτε άλλο εργαλείο διαχείρισης χρόνου.

3. Οργανώστε τη λίστα σας με σειρά προτεραιότητας. Μόλις φτιάξετε τη λίστα σας για τις δραστηριότητες της ημέρας, το επόμενο βήμα είναι να οργανώσετε αυτή τη λίστα με σειρά προτεραιότητας. Μόλις οργανωθεί η λίστα σας, γίνεται ένας χάρτης που σας οδηγεί από το πρωί στο απόγευμα με τον πιο αποτελεσματικό και αποδοτικό τρόπο. Αυτός ο οδηγός σας λέει τι έχετε να κάνετε και τι είναι περισσότερο ή λιγότερο σημαντικό. Σύντομα θα αναπτύξετε τη συνήθεια να χρησιμοποιείτε τη λίστα σας σαν ένα σχεδιάγραμμα για την ημέρα σας.

4. Χρησιμοποιήστε οποιοδήποτε σύστημα διαχείρισης χρόνου σας αρέσει. Υπάρχει στη διάθεσή σας μία μεγάλη ποικιλία συσκευών PDA, smart phones ή συστήματα διαχείρισης στον υπολογιστή που είναι πραγματικά υπέροχα. Ό,τι κι αν κάνετε, σε οποιοδήποτε τομέα, υπάρχουν ψηφιακά συστήματα διαχείρισης χρόνου που μπορούν να φορτωθούν στον προσωπικό σας υπολογιστή ή σε μία φορητή συσκευή για να μπορείτε να οργανώσετε καλύτερα κάθε τμήμα της ζωής σας.

Άσκηση Δράσης
Πάρτε κάποιου είδους ημερολόγιο, ανάλογα με το ποια μορφή σας είναι πιο άνετη στη χρήση (πχ ψηφιακό ή σε χαρτί) και επενδύστε τον απαιτούμενο χρόνο για να μάθετε να το χρησιμοποιείτε. Η ανταμοιβή σε εξοικονόμηση χρόνου και αυξημένη παραγωγικότητα θα είναι τεράστια.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πνευματικά Δικαιώματα/Αναπαραγωγή Υλικού

blogger templates | Make Money Online