Home
ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΣΑΣ?

Τετάρτη, 7 Νοεμβρίου 2007

Φίλοι, Ψέματα και Δικτυακό Μάρκετινγκ... Συμβουλή Νο12:

Η συνέχεια από το βιβλίο Φίλοι, Ψέματα και Δικτυακό Μάρκετινγκ της Kim Klaver

...Αυτή είναι η τελευταία από τις δώδεκα συμβουλές για να κάνετε μία καριέρα με νόημα στο δικτυακό μάρκετινγκ – χωρίς να εκμεταλλεύεστε τους φίλους, τους συγγενείς ή τους γείτονες.

12. ΓΥΝΑΙΚΕΣ: ΜΕΙΝΕΤΕ ΣΤΗ ΖΩΝΗ ΑΝΕΣΗΣ ΣΑΣ. ΟΙ ΕΝΣΤΙΚΤΩΔΕΙΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΙ ΣΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΑΓΟΡΑ.

Επιχειρηματικοί γκουρού όπως οι συγγραφείς του The Cluetrain Manifesto, Doug Rushkhoff και Seth Godin έχουν παρατηρήσει ότι ένας μαλακός, ευγενικός τρόπος δουλειάς είναι πιο αποτελεσματικός στη σημερινή αγορά. Οι εξελίξεις της τεχνολογίας στην επικοινωνία επιτρέπουν στους ανθρώπους να εκφράσουν την αντίστασή τους στους πωλητές που προσπαθούν να τους ποδοπατήσουν. Αντί αυτού επιδεικνύουν τα προσωπικά τους πάθη και δημιουργούν εκατομμύρια μικρές εξειδικευμένες αγορές(Chris Anderson, The Long Tail).

Τεράστια Προειδοποίηση Γενίκευσης: Στους άντρες τους αρέσει να “σκοράρουν” στο πρώτο ραντεβού. Πιέζουν για να κάνουν μία πώληση στο πρώτο τηλεφώνημα ή στην πρώτη επαφή. Στις γυναίκες αρέσει να περιμένουν μέχρι να έχουν πιει λίγο κρασάκι και να έχουν δειπνίσει. Στο πρώτο ραντεβού, ανοίγουν τη ρόμπα λίγο. Τους αρέσει πολύ η ρομαντική ατμόσφαιρα πριν το “σκοράρισμα”. Ο Godin λέει ότι στις επιχειρήσεις είναι το ίδιο:

“Τα καλά blogs…χτίζονται τούβλο τούβλο, λίγο κάθε φορά. Μαθαίνετε τι είναι αποτελεσματικό και το κάνετε περισσότερο…Δεν πειράζει να πάρει χρόνο…”

Στους άντρες τους αρέσει να μιλάνε για την τεχνολογία και την επιστήμη πίσω από τα gadgets. Οι γυναίκες νοιάζονται περισσότερο για το πώς άλλες γυναίκες χρησιμοποιούν το gadget για να κάνουν τη ζωή τους πιο εύκολη. Πολλοί από τους μαθητές μου μου λένε ότι έχουν εκπαιδευτεί να μιλάνε αρχικά και περισσότερο για την επιστήμη των προϊόντων τους, να χρησιμοποιούν τεχνικούς όρους και επαναστατική γλώσσα για να εντυπωσιάσουν τον πελάτη, για να ακούγονται σαν μικροί γιατροί. Οι αντιδράσεις από τους φίλους τους; “Αλιθορίζουν τα μάτια τους!” Γυναίκες έρχονται στα μαθήματά μου για να πάρουν θάρρος και να ξανακάνουν αυτό που έκαναν πριν χρόνια – να πουν πως τους βοήθησε το προϊόν τους. Ο σύμβουλος μάρκετινγκ David Meerman λέει στους πωλητές ότι σήμερα η “Ασυνάρτητη Φλυαρία” δεν πουλάει (από το The Gobbledygook Manifesto).

Σε αντίθεση με τους άντρες, οι γυναίκες τείνουν να υποστηρίζουν αυτό που είναι καλύτερο για το άλλο άτομο ανεξάρτητα με το σε ποιανού πλευρό είναι. Δε θα ξεχάσω ποτέ πως οι μητέρες σε έναν αγώνα ποδοσφαίρου ζητωκραύγαζαν όταν οποιοδήποτε παιδί έβαζε γκολ, ανεξάρτητα από το σε ποια ομάδα ήταν. Οι μπαμπάδες αντιδρούσαν σοκαρισμένοι: “Ε, αυτή είναι η λάθος ομάδα. Γιατί χειροκροτάς;” O Rushkhoff συμπαρίσταται τις γυναίκες, στο βιβλίο του, Get Back in the Box. Λέει στους Διευθυντές εταιριών να ακολουθήσουν μία νοοτροπία/ηθική παιχνιδιού που δίνει αξία στο να μένεις στο παιχνίδι αντί μία νοοτροπία/ηθική πολέμου η οποία δίνει αξία μόνο στη νίκη και καταστρέφει την καινοτομία στη διαδικασία αυτή. Περισσότερη υποστήριξη για το στυλ της γυναίκας έρχεται από τον Dr. Gregory Berns, ψυχίατρο και καθηγητή επιστημών συμπεριφοράς: “Οι άνθρωποι είναι καλωδιωμένοι να συνεργάζονται. Ο αλτρουισμός ανεβάζει τους ανθρώπους περισσότερο ακόμα και από το να κερδίζουν χρήματα.”

Το Harvard μόλις όρισε την πρώτη γυναίκα πρόεδρό του, Drew Gilpin Faust, “για να προχωρήσει το Πανεπιστήμιο μπροστά γρήγορα…σε μία εποχή που η κοινωνία έχει γίνει ελκυστική και απωθητική ταυτόχρονα, ακόμα και επικριτική για τα πανεπιστήμια.” Ίσως αν επιτρέψουμε τις γυναίκες να πάρουν τον έλεγχο του κλάδου μας, να προχωρήσουμε μπροστά γρήγορα, σε αυτή την εποχή που η αγορά έχει γίνει ελκυστική και απωθητική ταυτόχρονα, ακόμα και επικριτική, για τους πωλητές;

Το 82% των δικτυωτών είναι γυναίκες. Τι θα συνέβαινε αν τους δινόταν η ελευθερία να χτίσουν με το δικό τους φυσικό στυλ για να αναπτύξουν τις δικές τους μεθόδους προσέγγισης και μάρκετινγκ; Αντί να πιέζονται να πουλάνε σαν άντρες; Αν λάβουμε υπ’όψην και το ποσοστό αυτών που τα παρατάνε στο κλάδο μας, που είναι 95%, πως μπορούμε να χάσουμε;

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πνευματικά Δικαιώματα/Αναπαραγωγή Υλικού

blogger templates | Make Money Online